Останнє у блогах

Більше

Останні коментарі

Trevormib
Hello There. I found your weblog the use of msn. That is a really neatly written article. I`ll be sure to bookmark it and return to read more of your helpful information. Thank you for the post. I`ll ...
Коментарів: 300
Trevormib
cialis brand <a href="http://cialispego.com/"& gt;cialis generic</a> cialis 60 mg <a href=http://cialispego.com/>cialis generic</a>
Коментарів: 300
Trevormib
If you are going for finest contents like me, just pay a quick visit this web site every day because it gives quality contents, thanks <a href=http://viagrasildenafilbsl.com/> viagra prices</a> ...
Коментарів: 300
Trevormib
cialis alternative <a href="http://cialisttk.com/"&g t;buy cialis online</a> cialis prostate <a href=http://cialismsnntx.com/>cialis generic</a>
Коментарів: 300
DaschaBooca
Внешние раздражения воспринимаются рецепторами кожи и мышц, рефлекторными точками, и передаются в центральную ...
Коментарів: 300
Ileanawem
. <a href=></a> . <a href=></a>. .
Коментарів: 300
Trevormib
Greetings! Very helpful advice in this particular article! It is the little changes that make the largest changes. Many thanks for sharing! <a href=http://viagrasildenafilbsl.com/> boots viagra ...
Коментарів: 300
Trevormib
cialis once daily <a href="http://cialisttk.com/"&g t;cialis without a doctor prescription</a> cialis what is it <a href=http://cialismsnrx.com/>cialis generic</a>
Коментарів: 300
HazelFrife
<a href=http://33.get-x.tk>Гели кремы для увеличения</a>
Коментарів: 17
Trevormib
Hello to every one, the contents existing at this web page are truly awesome for people knowledge, well, keep up the nice work fellows. <a href=http://viagrawithoutadoctormsn.com/ >generic viagra ...
Коментарів: 300

Архів


“Коридор до Криму”: нерозуміння чи замовчування?

Борис Бахтєєв, 31.08.2015 14:47

Черговий сюжет про величезні затори на керченській поромній переправі, показаний у вечірньому випуску інтерівських "Подробиць" 25 серпня, нагадав про тему, хай не артикульовану в цьому сюжеті, але дуже часто згадувану протягом останнього року, - про прагнення Росії пробити суходільний коридор до Криму.

У різноманітних матеріалах, що їх доводилося зустрічати, розглядали два варіанти цього гіпотетичного пробиття коридору - через Маріуполь (із захопленням прибережної смуги) та північніше від Маріуполя (з захопленням більшої території, тобто набагато ширшої прибережної смуги).

Обидва варіанти, на жаль, страждають на одне й те саме - на крайню й невиправдану оптимістичність і неврахування важливих чинників.

Зокрема, такого факту: зважаючи на розміри Росії, а також за наявною в цій країні традицією, стратегічне значення для РФ має залізничний транспорт, автомобільний є допоміжним. Зокрема, у вантажних перевезеннях. Та й у пасажирських: літнього сезону до Сімферополя курсували десятки пар пасажирських поїздів із Російської Федерації, зокрема й із Крайньої Півночі, Поволжя, Уралу, Сибіру. З тих російських регіонів, звідки масові подорожі до Криму автобусами є нереальними через занадто вже велику відстань.

Отже, Росія бажала би пробити суходільний коридор до Криму, але за одного уточнення: це має бути залізничний коридор. Як він може виглядати, тобто які українські території перебувають у потенційній небезпеці, під загрозою?

З давніх-давен ходив пасажирський поїзд Одеса - Ростов. Прямував він через Кіровоград, Знам’янку, Дніпропетровськ та Ясинувату. Надто вже сильно забирав на північ, дуже вже сильно відхилявся від морського узбережжя - хоча, здавалося б, саме вздовж нього мав би прямувати.

А пояснення було дуже простим: прямувати інакше він не міг. Бо, по-перше, не існує прямої залізниці між Одесою та Миколаєвом, так само як між Херсоном та Каховкою. По-друге ж, і головне: не існує залізниці вздовж азовського узбережжя. Є тупикова гілка на Маріуполь, і є тупикова гілка на Бердянськ - ото й усе.

Найближча до азовського узбережжя паралельна до нього залізниця йде з Волновахи на Комиш-Зорю, де розгалужується: одна гілка, ближча до моря, прямує через Токмак на Новобогданівку, що на північ від Мелітополя, інша - через Пологи та Оріхів на Запоріжжя.

Утім, залізниця ця є неелектрифікованою, немагістральною й, щодо російської залізничної мережі, дуже непрямою. Адже від російського кордону неможливо потрапити залізницею до Волновахи інакше, як через Іловайськ, Ясинувату та Донецьк (ну, може, трішечки зрізати кут другорядними залізницями з периферійних станцій Макіївки на периферійні станції півдня того ж таки Донецька). Ніякого південнішого, прямішого шляху, знову ж таки, не існує.

Це - характерна риса залізниць усієї України, та й не лише її: якщо мережа залізниць, що забезпечували прямий шлях на Москву, є досить щільною, то мережа залізниць, тангенційних щодо Москви, є явно недостатньою й фрагментарною. Недаремно ж потяги зі Львова й навіть Чернівців на Маріуполь і навіть на Сімферополь завжди прямували через Фастів!

Так от: найближча до Криму магістральна залізниця з Донбасу - це лінія з Ясинуватої на Красноармійськ, а звідти на Синельникове, що під Дніпропетровськом; там цю лінію перетинає магістральна залізниця Харків - Сімферополь, що прямує через Запоріжжя та Мелітополь.

Тож можна припустити: програма-максимум Путіна - відкусити від України цей магістральний залізничний хід. А точніше, території від нього до азовського узбережжя. Й уже точно можна бути впевненими: вузька смужка азовського узбережжя й сама лише вона Росію не задовольнить через неможливість організувати в її межах залізничне сполучення Росії з Кримом.

Але констатації цього факту зустрічати в наших ЗМІ, зокрема у виступах офіційних речників, жодного разу не доводилося. Що й викликає запитання: а чи відомою тим самим офіційним речникам є змальована ситуація? А чи відбувається хрестоматійне "гладко было на бумаге"?

А чи, може, наші офіційні особи не хочуть залякувати жителів загрожених районів, не хочуть сіяти паніку? Адже дніпропетровські знайомі й досі з острахом щоразу питають: "Як у вас у Києві вважають: до нас росіяни не дійдуть? У нас війни не буде?"

Не сіяти паніку - то, звісно, шляхетна мета. Хоча, з іншого боку, нікуди не поділася істина: попереджений - отже, озброєний. Але чомусь, усе ж таки, здається, що все набагато простіше, й наші офіційні кола просто не заморочувалися розглядом проблеми під залізничним кутом зору...


* Знайшовши помилку, виділіть її та натисніть Shift+Enter.

Про автора:
Журналіст.


Коментарі наших відвідувачів:


+ Додати
 введіть код  

Всі записи:

Головна RSS