Останнє у блогах

Більше

Останні коментарі

TrazyKic
levitra levitra levitra comparison online canadian pharmacy levitra <a href="https://levitraxnm.com/#" ;>online levitra </a> - free trial sample levitra levitra levitra https://levitraxnm.com/# ...
Коментарів: 1628
JeremySease
https://studiomedia.ru/syemka-s-kvadro koptera/ - съемка с квадрокоптера <a href=https://studiomedia.ru/zakazat-rekl amnyy-rolik/>заказать рекламный ...
Коментарів: 26089
Zacesebaqoo
При этом у вас есть видимость <a href=https://docs.google.com/document/d/ 1GxJ9W9diQPQw5JeVuwUmPGS0NMPWIXKXQYXwkLZ SAYY/mobilebasic>восстановл ение с удаленного ...
Коментарів: 1628
EiorsollAleds
Hello. And Bye. fynjyzAleds
Коментарів: 1628
Phillipoptop
cbd cream: <a href=" http://omtivacbd.org/# ">cbd oil for sale locally</a> - cbd for pain http://omtivacbd.org/ where to buy cbd oil cbd hemp oil walmart <a href=http://omtivacbd.org/#>500 ...
Коментарів: 888
Davidpsype
http://omtivacbd.org/ cbd oil effects elixinol cbd oil <a href=http://omtivacbd.org/#>500 hemp cbd oil for sale</a> hemp oil cbd 500mg for sale
Коментарів: 680
JamesGep
cbd distillery: <a href=" http://omtivacbd.org/# ">cbd oil for sale</a> - cbd cannabis omtivacbd.org hempworx cbd oil
Коментарів: 888
Josephimilk
and forcefully intervenes when a brutal foreman abuses him. Yet Ford sells him to another plantation. The man is his property <a href=https://www.segniweb.it/><b&g t;charm italia pandora</b></a>, ...
Коментарів: 26089
proha
Сайт об аквариумистике, вся подробная информация про жителей аквариума, растений, оборудования и прочее. Статьи ...
Коментарів: 1590
proha
Сайт об аквариумистике, вся подробная информация про жителей аквариума, растений, оборудования и прочее. Статьи ...
Коментарів: 1590

Архів


Кінотеатр “Жовтень” і дежа-вю

Борис Бахтєєв, 03.11.2014 11:32

Пожежа в кінотеатрі "Жовтень" змусила згадати події понад тридцятирічної давнини. А саме 1977 року.

Була тоді трамвайна лінія з Подолу до Європейської площі - рештка колишньої лінії з Подолу на Печерськ. Ходили цією лінією трамваї тодішнього маршруту № 16: Червона (нині Контрактова) площа - Площа Ленінського комсомолу (нині Європейська). Попри те, що роком раніше було відкрито станції метро "Площа Калініна" (нині "Майдан Незалежності"), "Поштова площа" та "Червона площа" (нині "Контрактова площа"), цей маршрут користувався великою популярністю, й трамваї ходили кожні дві - три хвилини.

Окрім того, це була та сама лінія, якою у травні 1892 року пройшли перші не лише в Києві, а й в усій Російській Імперії та в усій Східній Європі електричні трамваї. Історична лінія.

Після того, як на Поділ прийшло метро, міська влада хотіла закрити трамвайну лінію як таку, що стала вже непотрібною. "Трамваї заважають місту" - ця "блискуча" ідея аж ніяк не була винаходом Олександра Омельченка; просто він узявся рішуче втілювати те, що вирувало у високих компартійно-радянських кабінетах ще з 1960-х років.

Але кияни віддавали й віддавали перевагу трамваям. Проти ліквідації трамвайної лінії Володимирським узвозом виступало й співтовариство істориків, охоронців історичних пам’яток, небайдужих, але авторитетних діячів науки й мистецтва.

Це вже були далеко не сталінські часи, й в усьому, що безпосередньо не стосувалося державної ідеології, місцева влада вже прагнула подобатися. Принаймні, не викликати масового невдоволення. Звісно ж, невдоволеним киянам і на думку не спало б улаштовувати акції протесту, перекривати вулиці або бойкотувати метро. Але який-небудь академік або народний артист (а то й група академіків та народних артистів) цілком могли написати листа до Москви, до ЦК - й ніхто не міг передбачити, чим би це закінчилося. Можливо, нічим. Можливо, менторською відповіддю тим академікам та народним артистам - мовляв, не лізьте не в свої справи, партія краще знає, що робити з трамвайною лінією. А можливо, жорсткими розбірками з міським керівництвом - із доганами по партійній лінії, а для декого й "переведенням на іншу роботу за станом здоров’я": тоді саме так повідомляли про зняття "відповідальних товаришів" із посад. А зняття з посади за тих часів було не просто крахом кар’єри - воно автоматично переводило людину до категорії недостатньо благонадійних.

Повторю: передбачити того заздалегідь не міг ніхто. Але мета зняти трамвайну лінію нікуди не зникла.

Й от однієї літньої ночі 1977 року трамвай, що прямував цією лінією на спуск, зійшов із рейок і врізався в кам’яну огорожу. Ніхто не постраждав - адже вночі пасажирського руху не було. Що робив той трамвай глупої ночі, як опинився на лінії - того достеменно так ніхто й не знає. Не викликає сумнівів єдине: за тих часів викрасти трамвай із депо, несанкціоновано, без дозволу керівництва депо, керівництва міського ДАІ та інших інстанцій, поїхати посеред ночі покататися - це було не те що неймовірно, це було неможливо. Неможливо, й крапка.

А міська влада хутко видала постанову: трамвайний маршрут № 16 закрити, рух трамваїв Володимирським узвозом заборонити як небезпечний, а лінію розібрати. Найперша трамвайна лінія Східної Європи припинила існування.

Я далекий від проведення категоричних аналогій, але схожість ситуацій є наявною - чи не правда?


* Знайшовши помилку, виділіть її та натисніть Shift+Enter.

Про автора:
Журналіст.


Коментарі наших відвідувачів:


+ Додати
 введіть код  

Всі записи:

Головна RSS