Останнє у блогах

Більше

Останні коментарі

Monrealquids
IA sends two to the hospital with critical injuriesSiouxland activists participate in nationwide "March For Our Lives"Siouxland activists participate in nationwide "March For Our Lives". ...
Коментарів: 25626
Jamesspowl
cbd oil for sale at walgreens <a href=" http://cbdoilforsalecoupon.com/# ">cbd oil effects</a>
Коментарів: 3896
Jeffreyimilk
has been collecting data on users music preferences for around 15 years <a href=https://www.transelp.es/><b&g t;pulsera pandora rebajas</b></a>, podrs escoger entre el rango del preciowhile ...
Коментарів: 25626
Josephimilk
has been that its streaming is covered under ASCAP`s consent decree or blanket license. That agreement gives Pandora until the end of 2015 to play music from all of ASCAP`s members <a href=https://www.albulacentro.it/>< ;b>outlet ...
Коментарів: 25626
Monrealquids
you will see the song that you just converted. Right below it is buttons. She was so mad at what happened in her temple that she punished Medusa and turned her into a Gorgon. Answer: Medusa is Poseidon`s ...
Коментарів: 25626
Jeffreyimilk
hitting client spending in the region.This resulted in a decline of about 12 percent in 2016 connected home revenue.The company also booked a negative foreign exchange impact in its Entertainment Services ...
Коментарів: 25626
Josephimilk
and she only purchased something online ONCE. I <a href=https://www.cabezamala.it/><b >pandora scontati online</b></a>, Cr Media reported that it had laid off all of its employeesand ...
Коментарів: 25626
Monrealquids
Anthony Lane propose son Godzilla de rve : Pas de dveloppement de personnages <a href=https://www.woolwillow.co.uk/>&l t;b>cheap pandora charm bracelet</b></a>, is that Summers is not ...
Коментарів: 25626
Jeffreyimilk
I was glad to be proved wrong. He loved the activity element that this sit to stand walker provides [url=https://www.alihadas.es/][b]pandora ofertas[/b][/url], macro or other automated method of entry ...
Коментарів: 25626
Josephimilk
I cleaned the holes right away [url=https://www.cabezamala.it/][b]pando ra store black friday[/b][/url], demonstrators began to fill a tall fence in front of the White House with postersacne scars and other ...
Коментарів: 25626

Архів


Партія регіонів як соціальна цінність

Борис Бахтєєв, 26.10.2012 13:27

Від певного часу Перший канал Національного радіо почав подавати новини по-новому. Заради справедливості, не всі новини. Далеко не всі. А лише деякі. Точніше, ті, що стосуються діяльності уряду й узагалі влади.

До якого стереотипу структуризації новинних повідомлень звикли й журналісти, й аудиторія  принаймні радіо, про телебачення з його гонитвою за сенсаціями не кажемо? До такого: що відбулося - хто виступив - що сказав - як це виглядатиме на практиці. Від загального до конкретного. Національне радіо вирішило зламати цей нудний та остогидлий стереотип і підійти до урядових новин по-новаторськи.

Тож тепер урядові новини мають таку структуру: райдужні перспективи - хто про них сказав - де саме сказав, на якій нараді або зустрічі - знову райдужні перспективи, але тепер уже в деталях. Щоб кожен, навіть найнеуважніший, слухач, як то кажуть, «проникся».

Ну, от, скажімо, так. «Житло тепер буде доступним для всіх!» - сповіщає новина. Потім повідомляють, хто це сказав: у даному разі, якщо не зраджує пам’ять, це був Борис Колесников. Потім слухачі дізнаються, що це була не його приватна репліка, а виступ на якійсь зустрічі - чесне слово, пригадати, на якій саме, не можу, бо таких зустрічей щодня відбувається по кількадесят, і зазвичай про них не повідомляють. Якась суто робоча зустріч, одне слово, щоденна кабмінівська рутина. І, нарешті, слухачі дізнаються: житло тепер і справді буде доступним, бо спочатку треба сплатити перший внесок (здається, фігурувала цифра у 15% від загальної вартості житла), а потім щомісяця - всього лише по 2 тисячі гривень. Чи скаже після того хто-небудь, що ці умови є доступними далеко не для всіх?

Або ще подібне повідомлення: після виборів збереться засідання РНБО, на якому буде розглянуто питання роздрібної ціни ліків. Сказав про це, здається, Микола Азаров, він же зауважив, що нинішні ціни ліків є завищеними. (Боюся, пан прем’єр-міністр каже про це далеко не вперше, але в даному конкретному повідомленні про це не йшлося.) Далі слухачам розповіли, наскільки саме є завищеними ціни, й до яких меж, за Азаровим, їх треба знизити.

Даруйте, що не наводжу точніші цитати: таких повідомлень у кожному випуску новин по декілька, мерехтять вони, мов у калейдоскопі, й єдине, що залишається в пам’яті, - це переконання в невсипущій турботі рідної партії про не менш рідний народ. Турбота ця є такою активною й такою всеосяжною, що запам’ятати її подробиці - це, даруйте, вище за людські сили. Турбота - це головне, все решта - деталі. Одне слово, покращення - те саме, що його майже три роки тому було обіцяно «сьогодні», вже точно відбудеться завтра. І вже просто некрасиво прискіпуватися, замислюватися над капосними запитаннями: а чому засідання РНБО стосовно цін на ліки має зібратися після виборів, якщо новина вийшла в ефір, коли не помиляюся, 15 жовтня, майже за два тижні до виборів? РНБОУ закрито, всі пішли на фро... на вибори?

Скажете, джинса? Ні, новини. Є подія, є актуальність (чи скажете, що ціни на ліки - то неактуально?), є висвітлення. Ну, а відчуття чогось агітаційного - воно й є відчуття. Суб’єктивне й таке, що не має жодного стосунку до реальності. Емоції, емоції... Так, фактично в усіх подібних повідомленнях ідеться не про здобутки влади, а лише про її наміри - справжні або вдавані. Але з формального погляду - жодних претензій: події - тобто зустрічі або наради - й справді відбуваються.

Але цим радіоноваторство не обмежується. Отаке повідомлення (знову у викладенні, близькому до оригіналу, структуру повідомлення збережено), яке лунало щонайменше двічі - 15 та 22 жовтня: протягом останніх двох років різко зросли обсяги виробництва національної сільськогосподарської продукції; українці тепер досхочу забезпечені вітчизняними високоякісними продуктами харчування; сільськогосподарські виробники, на превеликий жаль, отримують від продажу своєї продукції копійки через недосконалу систему реалізації; уряд розробив відповідну програму; міністр аграрної політики Микола Присяжнюк відкрив гарячу телефонну лінію, за якою будь-який селянин зможе отримати допомогу в оформленні належних документів; називають номер - не уповільнюючи темпу й не повторюючи той номер; ніби той набір цифр є анітрохи не важливим - на відміну від факту його існування ...

Прискіпатися тут можна до кожної тези. І щодо повного насичення ринку харчових товарів вітчизняною продукцією (чому ж тоді в супермаркетах навіть часник - китайський?), й щодо успіхів «рідної партії» в керуванні сільськогосподарською галуззю (якою ж викривленою має бути економічна система, щоб в Україні продавали китайський часник і не прогоряли?), й щодо того, що недосконалість системи реалізації сільгосппродукції - то пряме звинувачення на адресу влади, й щодо того, що навряд чи цю недосконалість можна подолати допомогою в оформленні належних документів.

Власне, все це повідомлення від початку й до кінця є інформаційним звалищем, у якому немає ані логіки, ані причинно-наслідкових зв’язків, ані, зрештою, інформації. Передвиборна агітка, причому зроблена вкрай незграбно, - от чим є по суті наведене повідомлення. Але прискіпатися до нього неможливо: це - реклама. Й не яка-небудь, а соціальна. «Соціальна реклама», - так і сповіщала скоромовка по завершенні повідомлення.

«Що тут соціального?» - спитаєте ви? А що соціального в іншій «соціальній рекламі», де йдеться про те, що уряд уживатиме заходів до працевлаштування випускників вишів, - рекламі так само неконкретній, беззмістовній, зате зі згадкою про Раїсу Богатирьову?

Поставмо питання інакше: що саме рекламує ця «соціальна реклама»? Що соціального? Пана Присяжнюка, пані Богатирьову, звитяжний уряд у цілому - як непересічні соціальні надбання?

Треба віддати каналові належне: «соціальна реклама» Партії регіонів виходить наприкінці рекламного блоку, після реклами інших політичних сил. І коли один і той самий голос із однією й тією самою інтонацією повторює: «Політична реклама. Політична реклама. Політична реклама. Соціальна реклама», - стає не лише все очевидно, а й смішно.

Саме так, за допомогою неартикульованих натяків, ледь уловимих інтонацій тощо, доносили до аудиторії дещиці чесної інформації радянські журналісти. Доба езопової мови, доба натяків та міжрядкового читання повернулася?


* Знайшовши помилку, виділіть її та натисніть Shift+Enter.

Про автора:
Журналіст.


Коментарі наших відвідувачів:


+ Додати
 введіть код  

Всі записи:

Головна RSS