Останнє у блогах

Більше

Архів


Оnline-інформація: платити чи ні?

Діана Дуцик, 26.02.2009 10:55

Нещодавно натрапила на сайті Spiegel-online на статтю про західні online-медіа та кризу. Тема одна: як вижити? Деякі видання обговорюють можливість введення плати за той контент, який вони надають своїм читачам: пропозиції можуть бути різними - від кількох центів за статтю, до кількох доларів за певний пакет. Критики таких можливих нововведень вважають, що плата за контент (тут ідеться тільки про журналістський продукт) в інтернеті суперечитиме самій суті світової мережі та обмежуватиме вільне поширення інформації.

Звичайно, у обох сторін - свій резон: одні хочуть врятувати видання, інші - свободу слова. Проте, такі поняття як «комерція» і «свобода слова», зрештою, як і «політика» та «свобода слова» завжди конфліктували. І дуже важко знайти золоту середину.

Зрештою, частково система оплати online-інформації на Заході уже діє. Скажімо, якщо ви бажаєте прочитати на сайті Spiegel-online статтю із друкованої версії журналу, ви маєте заплатити кілька центів (інакше зникає сенс друкованого видання). Уся ж інша інформація безкоштовна: ви її можете почитати у відкритому доступі, або пройшовши відповідну реєстрацію на сайті.

Якщо тема оплати online-інформації так гаряче дискутується на Заході, де криза проявляється не в таких збочених формах, як у нас, то можна собі уявити, що б відбувалося, якби з такою пропозицією вийшли українські online-видання. У нас, по-перше, культура споживання інформації зовсім інша. По-друге, якість інформації, яка могла б продаватися, також інша, у більшості випадків, як це не прикро, набагато нижча.

Хоча проблема окупності українських online-медіа стоїть дуже гостро. Ні для кого не секрет, що прибуткових професійних (я наголошую на слові - професійних) online-видань на українському ринку дуже мало. Більшість заробляє не на рекламі, як це мало би бути, а на «джинсі», «зливові» і т.п. Такі видання чекають виборів, будь-яких, як манни небесної.

Тому у введенні оплати за online-інформацію можуть бути свої плюси. По-перше, це дозволить відсіяти гультяїв-читачів, які шаряться в неті, бо їм нічого робити (а структурована аудиторія завжди зрозуміліша рекламодавцю). По-друге, це стимулюватиме журналістів писати якісніше і глибше, бо платити за «воду» читач не буде.


* Знайшовши помилку, виділіть її та натисніть Shift+Enter.

Про автора:
Виконавчий директор ГО "Телекритика"


Коментарі наших відвідувачів:


+ Додати
 введіть код  

Всі записи:

Головна RSS