Останнє у блогах

Більше

Останні коментарі

ScottMen
over the counter viagra: https://sildenafilprof.com viagra vs cialis
Коментарів: 3455
ApIk.mfva
Выбор серии. 1-2 серия, 3-4 серия. http://bitly.com/36bCasG - Рик и Морти все сезоны все серии Смотреть онлайн сериал
Коментарів: 95152
XgXd.xfde
Выбор серии. 1-2 серия, 3-4 серия. http://bitly.com/3g2EWVS - Ходячие мертвецы сериал онлайн Смотреть онлайн сериал
Коментарів: 95152
Elerhat
viagra results <a href=" https://sildenafilprof.com ">cheap viagra</a> https://sildenafilprof.com viagra price sildenafil 20 mg vs viagra [url=https://sildenafilprof.com]buy sildenafil ...
Коментарів: 3455
UjHf.tdaa
Выбор серии. 1-2 серия, 3-4 серия. http://bitly.com/3cLf7HL - Лучше звоните смотреть онлайн все серии Новые фильмы-сериалы все ...
Коментарів: 19776
BbQo.xzpl
все серии подряд. HD. http://bitly.com/3dYLWBo - Содержанки смотреть онлайн Все серии подряд смотреть онлайн
Коментарів: 19776
Jeffreypar
https://sildenafilprof.com viagra vs cialis viagra prescriptions over internet [url=https://sildenafilprof.com]viagra without a doctor prescription[/url] when will generic viagra be available
Коментарів: 3455
TyGn.ojth
2020 Все Серии Подряд смотреть онлайн в хорошем качестве http://bitly.com/3cMAXea - Дневники вампира новые серии Смотреть ...
Коментарів: 19776
BzJz.vmfs
все серии подряд. HD. http://bitly.com/3dYLWBo - Содержанки сериал смотреть онлайн (сериал 2020) все серии подряд
Коментарів: 95152
SnUl.zkny
Выбор серии. 1-2 серия, 3-4 серия. http://bitly.com/36bCasG - Рик и Морти сериал смотреть онлайн Наслаждайтесь просмотром сериала
Коментарів: 95152

Архів


Журналісти люблять блогерів, бо вони роблять новини

Антон Альошин, 27.05.2010 19:02

Чи може журналіст бути блогером? Авжеж, бо всі, хто хочуть писати, вже це роблять. А чи може блогер стати журналістом? Тобто не просто ним називатись, а перетворитись від вільного автора цікавих йому тем на щоденного виробника соціально-корисної інформації? В принципі, теж може, а більшість блогерів навіть прагнуть. Олександр Амзін спробував озвучити, на його думку, найбільш разючі відмінності між цими професіями. З більшістю тез я згоден, тому подаю їх без скорочень.

Якщо зайти на будь-яку галузеву конференцію про Інтернет і ЗМІ, можна почути кілька ключових слів і виразів: "громадянська журналістика", "блогери як журналісти", "нові медіа" і "user generated content". Обговорювати інформаційну революцію, завдяки якій блогери неминуче витіснять ЗМІ, стало так модно, що деякі дійсно вірять, що така революція відбудеться.

Я вирішив пояснити, чому ніхто ніколи не зможе замінити представників другої найдавнішої професії. Будемо вважати це своєрідними травневими тезами, які хоч трішки прикриють тему.

  1. У блогерів і журналістів різні ролі. Блогери - це по суті очевидці, які не обов’язково вміють гарно писати. У першій половині двадцятого століття очевидець події щось говорив газетяреві. У другій - приходив до телестудії, аби як фрекен Бок розповісти світу про чарівного привида. Зараз очевидець йде в затишну ЖЖшечку і, ніби зі своєї особистої Останкінської телевежі, розповідає про все, що сталося, своїм друзям, а ті транслюють його слова далі. У кінцевому підсумку це помічають журналісти і доносять інформацію до тих, у кого ЖЖшечкі немає (в Росії таких приблизно 100 мільйонів людей).
  2. ЗМІ – це суспільний інститут з абсолютно певною соціальною функцією. Завдання ЗМІ в демократичній країні - інформувати населення таким чином, щоб забезпечити адекватний виборчий процес. Іншими словами, ЗМІ - основне джерело інформації про те, що відбувається в країні. Якщо їх змушують щось писати, то потік інформації стає однобоким, не об’єктивним, і звертає в бік тієї чи іншої політичної сили, зазвичай, правлячої партії. У блогерів такої функції немає. Очевидці, тобто люди, які формують новинні приводи, складають досить малу частку від всіх користувачів інтернет-щоденників. Вони не мають зобов’язань перед читачем, вони не грають за правилами, заданими законом про ЗМІ. Таким чином, в блогах ніщо не гарантує адекватної подачі інформації та критичного підходу до неї. Якщо розглянути блогосферу більш прискіпливо, то можна помітити, що дуже значна частина гучних записів грунтується на повідомленнях ЗМІ. І це правильно, тому що основне завдання як блогерів, так і звичайних громадян - обговорення поточної інформації та прийняття на її основі політичного рішення під час виборів або під час підготовки до них.
  3. Блогерської журналістики як такої не існує, тому що величезна частка популярних блогерів не просто пов’язана зі ЗМІ, але і вписується в їхній формат. Блогерів помічають видання та пропонують використовувати їхній майданчик для висловлення цікавих думок. При цьому популярні блогери найчастіше досить відомі і в офлайні, так що цілком годяться на роль "балакучих голів". Дійсно, Mr.Freeman роздає інтерв’ю; Фріц Мойсейович Морген пише для "Російського Піонера"; найбільші "комерційні" блоги все більше нагадують розважальні ЗМІ - не випадково в топі блогів "Яндекса" знаходяться сайти Etoday.ru і Lifehacker.ru.
  4. Робота ЗМІ - це регулярний процес. Знаєте, яке питання виникає першим, коли ми в "Лента.Ру" збираємося завести який-небудь новий формат (наприклад, "Офтопік")? А ось який: "Чи зможемо ми робити це щодня?" Хороші речі треба робити регулярно: подивіться на Екслера, у нього цікаві матеріали виходять один за одним - завжди є що почитати. Він працює над цим майже кожен день, незалежно від настрою, вже не перший рік. За всіма ознаками, сайт exler.ru набагато ближче до ЗМІ, ніж до блогу. Основної маси блогів це не стосується.
  5. У журналіста є навички, які не поширюються на блогерів. Мешканцям ЖЖ зовсім не обов’язково грамотно писати, вміти структурувати текст, перевіряти перераховані в ньому факти в додаткових джерелах, посилатися на ці самі джерела і погоджувати інтерв’ю з тим, хто його дав. Ми тут навіть не згадуємо звичку PR-агентств використовувати блогерів як "в білу", так і "втемну" і платити їм за хвалебні відгуки про ті чи інші компанії та їхню продукцію.
  6. Блогери мають право розпоряджатися емоціями на власний розсуд і вільні писати тільки те, що їм подобається. Журналісти, якщо ми говоримо про новини, повинні засунути свої емоції куди подалі і писати те, що буде цікаво (сюрприз) блогерам. Журналіст не може закликати до спалення міліціонерів на площі, а блогер - легко. Відповідальність за слова в Мережі настільки мала, що вся блогосфера дуже дивується, коли подібні висловлювання приводять до кримінальної справи. А ось до журналіста слідчий прийде максимум на третій день.
  7. Блогери бувають виключно корисні, коли відбувається щось незвичайне, а на місці виявляється який-небудь активіст з камерою і доступом в ЖЖ. Однак, практика показує, що в загальному випадку летючий загін журналіста в компанії з оператором виконує це завдання куди як краще.
  8. Журналісти дуже люблять блогерів, без них не було б багатьох новин. Але покупець шафи з ІКЕА не замінить собою столяра. А якщо і замінить, то не витіснить столярів з ринку, а примкне до них.

Ласкаво просимо в професію, блогери!


* Знайшовши помилку, виділіть її та натисніть Shift+Enter.

Про автора:
Незалежний журналіст, перекладач. Мешкає в Донецьку


Коментарі наших відвідувачів:


+ Додати
 введіть код  

Всі записи:

Головна RSS