Останнє у блогах

Більше

Архів


Продам статті. Ексклюзив гарантую. Скільки дасте за них?

Антон Альошин, 11.05.2010 20:17

Суперечки щодо майбутнього цифрових медіа ще не скоро вщухнуть. Криза видавничо-медійної справи активно шириться планетою, а універсального рецепту з її подолання й досі не знайдено. Ключовим питанням наразі є готовність онлайн-читачів платити за цікаву, ексклюзивну та дійсно їм необхідну інформацію.

Зрозуміло, що у цього варіанту порятунку мережених ЗМІ існують як прибічники, так і стійкі опоненти. Зокрема, портал HORIZONT.NET прогнозує, що в майбутньому видавництва генеруватимуть в ід 20 до 30% своїх онлайн-доходів за рахунок саме платного контенту. 

Більше половини німецьких видавничих компаній вже пропонують платний контент в Інтернеті. Ще 25% планують це зробити найближчим часом. Такими є результати дослідження німецького союзу газетних видавців, під час якого опитувалися люди, що приймають рішення з 124 німецьких видавничих компаній. 

При цьому представник кожної п’ятої компанії вважає, що найближчі три роки за рахунок платного контенту буде формуватися до 40% доходів. Ще 35% опитаних очікують, що ця частка складе 15%. "Тенденція однозначна - видавництва вірять у платний контент у мережі і на мобільних пристроях", - резюмує медіа-дослідник Катя Ріфлер. - Для цього є хороші підстави. До цих пір готовність користувача платити гроші за ексклюзивний контент в Інтернеті значно недооцінювалася ". 

Експерти погоджуються з тезою, що для успіху платного контенту важливо запропонувати диференційовану пропозицію, орієнтовану на різні групи користувачів. Бо, попри такий оптимізм, готові платити за інформацію поки не складають впевнену більшість. Нагадаю, що за результатами опитування в США , лише 19% опитаних заявили, що залишаться читачами свого улюбленого інформаційного онлайн-ресурсу у випадку його переходу на платний режим. Решта, - 81% -  має намір знайти безкоштовну альтернативу.

Майже з ідентичною впевненістю Кріс Сарідакіс, екс-глава по цифровим технологіям найбільшого видавництва в США Gannett переконує, що стратегія платного контенту в онлайн-газетах працювати не буде. Кріс нещодавно покинув цю компанію, висловивши думку, що вся індустрія вибрала хибний шлях. Він вважає, що газети повинні дотримуватися обмеженої платної стратегії, як на кабельному ТБ. "Думаю, газетним компаніям варто об’єднати свої пропозиції і брати з читачів гроші за доступ до місцевого контенту в будь-якій формі, якій вони побажають (друк, мережа, рідер, мобільні пристрої тощо)", - переконаний експерт.

Цікаво, яким шляхом крокуватиме Україна? Наприклад, провідні польські видавці вже однозначно замикають безкоштовний доступ до унікального контенту в інтернеті. Плату вони вводять за можливість прочитати авторські матеріали ексклюзивного змісту, а безкоштовним лишається доступ до загальноінформаційного змісту. Вітчизняний ринок онлайн-медіа важко порівнювати навіть з польським, але скоріш за все наші медійники не орієнтуватимуться на стягнення платні, допоки не буде вироблено адекватну та зручну систему купівлі статей платоспроможними читачами.

 


* Знайшовши помилку, виділіть її та натисніть Shift+Enter.

Про автора:
Незалежний журналіст, перекладач. Мешкає в Донецьку


Коментарі наших відвідувачів:


+ Додати
 введіть код  

Всі записи:

Головна RSS