Останнє у блогах

Більше

Архів


Газета-2020: лише транспорт для сервісу

Антон Альошин, 23.03.2010 20:49

Продовжую дослідження майбутнього медіа-індустрії шляхом ознайомлення з цікавими думками сучасних масово-інформаційних флагманів. Цього разу зацікавився прогнозом гендиректора Видавничого дому «Коммерсант» Демьяна Кудрявцева, який побачив газету майбутнього в фільмі «Гарі Потер». Подаю найцікавіші місця з його посту.

Я б хотів уникнути суперечок з колегами. Тому виступ у мене буде про газету-2020, а не про день сьогоднішній, щодо якого в нас різні точки зору.

Дуже цікаві часи були в 10-і та 20-і роки XX століття. Багато хто казав: автомобіль - це прекрасно, напевно, це дохід, але зрозуміло ж, що вирощування коней перспективніше, більш масове. Ця ситуація змінилася менш ніж за 15 років. Аргументи, які наводилися: у коня є душа, а у машини немає, машина погано пахне і для неї потрібна інфраструктура. Але ми всі живемо в світі, де немає коней у сфері бізнесу (не беремо до уваги Рамзана Кадирова та арабські емірати).

Три роки тому я казав, що газета більш не матиме масове споживання, а стане, як сигара. Але наразі палять і сигари, і сигарети. А на конях вже не долають відстані. Тому я кажу, що газети не буде у відомому нам вигляді. Головне – визначити для себе, що розуміється під словом «газета».

Інший приклад. Коли нас порівнюють із Заходом. Медіа - це сервіс. (Є різні способи як ставитися до медіа, але я вважаю, що це сервіс). Сьогодні говорили, що нам є куди рости, [тому що на Заході рівень проникнення друкованих ЗМІ вищий]. Ви розумієте, який рівень проникнення чекових книжок у англосаксонських країнах? Але немає навіть питання про рівень проникнення їх у нас.

Поділ на Інтернет- і традиційні ЗМІ - річ безглузда. Чим відрізняється носій у вигляді ТБ, який ми розгорнули й побачили відео, від газети? Та нічим. Люди не припинять споживати інформацію. Неможливо говорити, що сигари збережуть ринок в суспільстві, яке припинить палити. У наступного покоління не буде досвіду використання паперу, як у наших дітей немає досвіду використання коней. Коли ми говоримо, що машини не поїдуть там, де немає доріг, хто сказав, що це - не стимул для розвитку літаків?

Чим ЗМІ [майбутнього] як бізнес відрізнятимуться від нинішніх медіа? Технологією. Ти будеш продавати сервіс по відбору не підгнилих на підлозі яблук. І той, хто зможе найбільш ефективно (градація буде проста - за гроші або без грошей) налагодити систему: треба підняти яблуко, провернути, подивитися, упакувати, - той і буде рулити медіа завтрашнього дня.

Які ще властивості? Відсутність жанрової класифікації. Вона буде тільки аудиторною. Якщо ти достукався до людини, вона знає про тебе, а ти про неї, ти можеш змусити його повірити в більшій кількості галузей. Це не відбувається автоматично. Але людина знає, що якщо я не обману тут, то не обману і там. І обробляти власну аудиторію - це те, що є у сьогоднішніх ЗМІ. Те, до чого приведе нас технологія, - до перебільшеної, навіть карикатурної сегментації.

Куди все це піде? Ніколи виробники автомобілів самостійно не будували дороги. Завжди з’являвся посередник, який будував дороги та вирішував інші проблеми. Це відбувається частково в американській [медіа] індустрії.

Я не вірю, що від цього буде результат. Виробники телевізорів прямо не вкладали гроші на виробництво телешоу. Є винятки, але вони підтверджують правила. Проте, за моїми відчуттями, завтрашні медіа невіддільні від «транспорту», тому інвестиції будуть «транспортні» та технологічні. Половина технологій не здатні забратися в людину, якщо їх в неї не запхати і не упакувати в медіа. Отже, ми заберемося до тебе в носій, і будемо тобі там зсередини надавати сервіси, за які ти будеш платити, а медіа буде лише «транспортом».


* Знайшовши помилку, виділіть її та натисніть Shift+Enter.

Про автора:
Незалежний журналіст, перекладач. Мешкає в Донецьку


Коментарі наших відвідувачів:


+ Додати
 введіть код  

Всі записи:

Головна RSS