Останнє у блогах

Більше

Архів


Блоги - то модна халтура?

Антон Альошин, 16.03.2010 14:47

Блукаючи безмежними інтернет-теренами, я звернув увагу на думку Олександра Московкіна, директора з розвитку ресурсу Право.ru Вона більше схожа на провокацію, хоча, звісно, має право на існування. Подаю без купюр з надією почути думки читачів ТК.

Не секрет, що сьогодні інтернет-ЗМІ повально захопилися блогами. По суті ж ці блоги - просто старі добрі колонки, які часто пише навіть не автор блогу, а редакція зі слів "автора". Для мене ж блог - не продукт професійної журналістики. Більш того, журналістська обробка вбиває в блозі справжню "блоговість". Поясню чому.

Чим цінний блог для ЗМІ? Мені здається, відповідь безсумнівна - фактами. Багато ж авторів блогів, що претендують на публічність, намагаються завоювати її доморощеними роздумами про настрій, погоду, прочитаних книгах і відвіданих виставках. І це ще в кращому випадку. У гіршому, блог перетворюється на звалище роздумів про події (зазвичай політичні чи економічні), відомості про які почерпнуті автором з газет чи інтернету. І такі блоги не повинні знову потрапляти у ЗМІ. А по-справжньому пізнавальними вони можуть бути лише десятку «френдів».

Чим цікавий для ЗМІ даний блог? Описом подій, безпосереднім свідком яких був його автор. Ще краще, коли його розповідь підтверджена фото- або відеорядом. У цьому випадку блог може претендувати на "медійний" і має право стати частиною ЗМІ. Більше того, будь-який журналіст може навести як мінімум кілька прикладів, коли запис або малюнок очевидця у блозі став основою для "вибухового" репортажу або новинного сюжету. У століття інтернет-технологій це нормально, навіть неминуче.

Якщо ж у блозі немає такого роду подієвості, йому не місце у професійних ЗМІ. Але що відбувається на практиці? Замість того, аби "копати глибше", шукати факти, документи, джерела, багато журналістів вважають за краще «розтікатися мисію по древу», тобто коментувати, не викладаючи фактів. Журналісти не хочуть бути репортерами, вважаючи за краще колумністику, яка, відверто кажучи, не вимагає кропіткої роботи з фактурою. Куди легше знайти якогось "експерта", який часто не має ніякого відношення до теми, дізнатись його "думку" та викласти її, наприклад, у формі "блогу". Таким чином цінність журналістики розмивається (у будь-якої більш-менш мислячої людини є власна думка з будь-якого приводу), а журналіст перетворюється на звичайного пліткаря. І допомагає йому в цьому горезвісна "блоговість", за якою ховається відверта халтура.

 Все-таки я за стару, добру журналістику, де необхідна копітка робота з фактами, їхній збір і аналіз. А "думки" давайте залишимо колумністам. Блогери ж нехай допомагають журналістам у зборі фактичного матеріалу - не більше того.


* Знайшовши помилку, виділіть її та натисніть Shift+Enter.

Про автора:
Незалежний журналіст, перекладач. Мешкає в Донецьку


Коментарі наших відвідувачів:


+ Додати
 введіть код  

Всі записи:

Головна RSS