Останнє у блогах

Більше

Архів


Васілій Гатов: «ЗМІ майбутнього будуть побудовані в інтересах громадянина 2.0»

Антон Альошин, 06.03.2010 15:32

Виступ радника генерального директора «Медіа3» Васілія Гатова на V щорічної конференції газети «Вєдомості» «Медіабізнес. Нові правила гри» для мене цікавий навіть не стільки особистостю доповідача, скільки викладеними ним перспективами і тенденціями розвитку ЗМІ не тільки в Росії, СНД, а й у всьому світі. Аби одного дня несподівано не випасти з журналіської обойми, ми маємо бути хоча б на півкроку попереду сьогоднішнього дня.

На місце звичайного громадянина за допомогою нових технологій приходить споживач 2.0, і що найдивніше - громадянин 2.0. тож під впливом цих змін розривається ланцюжок між ЗМІ та державою.
 
Наш прем’єр-міністр вважає, що 50% інтернету - це порнографія, але одночасно його підлеглі говорять, що e-mail треба прирівняти до паспортних данних. Хто буде визначати через 10 років основи споживання медіа?

Сьогодні що в нас є? Соціальні ліфти, законодавство, яке підтверджує нинішню конкуренцію за ресурси і дискретну демократію, яка використовується від приводу до приводу. Але поступово у свідомості молоді проявляються інші речі. Вони не хочуть дискретну демократію, хочуть комунікаційну, коли висловлюються всі відразу. Замість соціального ліфта хочуть соціальний ракетоносій, коли людина негайно отримує популярність в інтернеті перш за все. І це конкуренція не за ресурси, а за право надати ресурси.

Частка користувачів Інтернету зростає на 15% щороку. Тим часом, традиційні ЗМІ залишаються у версії 1.0, вони виходять з певною періодичністю, вони -
найчастіше мовленнєві (рос. "вещательные" - моя примітка). Ми реально відіикаємо формувати порядок денний. Ми трохи не погодилися і з владою, і з [її] ланцюговими псами, що порядок формують вони, а ми обговорюємо.

ЗМІ майбутнього будуть побудовані в інтересах громадянина 2.0. - Я кажу про період від 10 до 20 років. Із самого початку високотехнологічні ЗМІ майбутнього матимуть інструменти формування порядку денного. Тому нам потрібні журналісти 2.0, які можуть себе усвідомлювати як бренд, здатні працювати з необмеженою кількістю джерел, багатомовний журналіст, здатний до самостійних досліджень. Редактор 2.0 повинен відмовитися від мовленнєвих принципів у створенні та організації контенту, бути здатним працювати на будь-якій платформі, співпрацювати з аудиторією і здатним інтегрувати медіабренди, а не перероблювати медіаслужбовців.

З власником 2.0 найбільше проблем. Він не може не бути учасником медіасфери, повинен бути готовим до постійного експерименту, розлучитися з міфом про вічне зростання. І в нього повинна бути довгострокова програма інвестицій, розрахованих на десятиліття вперед.

Майже півтора року тому IFRA (спеціалізоване видання про медіа - моя примітка) зробила дослідження про майбутнє. І якщо підсумувати їхні 4 моделі, то в трьох випадках з 4-х платить рекламодавець - не за очі споживача, а за його дії. По одному випадку рекламодавець вирішує, що йому простіше володіти медіа цілком. Для «Вимпелкому» може виявитися, що наявність контенту на його каналі зв’язку може бути важливіше, ніж послуга, яку вони надають сьогодні. Ще одна модель - коли споживач оскаженіє від реклами, коли він платитиме за її відсутність. І мені не подобається цей варіант, бо це означатиме жебрацтво для творців контенту.


* Знайшовши помилку, виділіть її та натисніть Shift+Enter.

Про автора:
Незалежний журналіст, перекладач. Мешкає в Донецьку


Коментарі наших відвідувачів:


+ Додати
 введіть код  

Всі записи:

Головна RSS